Lättstörd?

2009-04-22 @ 22:02:45 Bodil
Sitter och läser igenom Fridas blogginlägg från hennes graviditet. Och många roliga, och mindre roliga, minnen dyker upp. Bland annat en grej, som jag trodde jag var ensam om som gravid, men icke. Jag hade i perioder otroligt svårt att sova, trots att jag var trött som en klubbad säl. Svårigheterna berodde bland annat på att P, som låg ett par decimeter ifrån mig, andades. Har helt glömt bort hur jag störde mig på det, buttade på honom. Låg där i mörkret, halvt vansinnig över att han andades. Helt absurt, efter att Vilhelm föddes har jag inte ens tänkt på hur P andas när han sover. Ärligt talat, jag tror inte att vårat förhållande skulle palla en graviditet till.










Kommentarer
Postat av: Misshopeful

Ha,ha jag känner igen det där. Skönt att det finns nån mer som jag ;)

Fast i mitt fall beror det nog snarare på att jag är i klimakteriefasen just nu i och med IVF-behandlingen. Men jag stör mig på att jag känner hans andetag, att behöva andas in hans redan använda syre....ha,ha så jag vaknar med värk i kroppen på grund av att jag hela natten envist lagt mig sa att jag ligger med ryggen åt honom. Skäms ju över mig själv. Man borde ju känna lycka av att ha någon vid sin sida. Men ibland så spelar ens temperament ett spratt. El nja ganska ofta nu för tiden. ha,ha

Ha det gott.

2009-04-23 @ 10:08:34
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha

ja att sova där i slutet var verkligen sjukt irriterande. Jag sov allra bäst under em i soffan :D

2009-04-23 @ 12:25:53
Postat av: Frida

Hahaha ja, det där minns jag! När jag var på väg att säga "Men snälla H, kan du inte andas lite tystare?!" så fick jag nog inse att var på väg över alla tänkbara gränser ;)

2009-04-24 @ 01:13:19
URL: http://sommarfluga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback