Blåbärssugen?

2009-08-11 @ 14:38:50 Bodil
Jag har fått världens sug efter att plocka blåbär! Skojar inte, det är sant. Det är ju så gott, nyttigt och blåbärspaj, mm... Dessutom har jag hört rykten om att det är gott om blåa bär i skogarna i år. Dock hittar jag ingen som vill följa med mig ut i skogen, vågar inte gå själv då jag är rädd för döda människor halvt nedgrävda under granar. Så om ingen ställer upp får jag väl helt enkelt plocka blåbär i Icas frysdisk, inte fullt lika husligt.

Bli sjöblöt i regnet, få blåbärsblåa händer, snubbla över diverse djur (inklusive huggormar), och komma hem med en halvliter blåbär. Visst låter det idylliskt?










Kommentarer
Postat av: Lina

Yeeeeeey hon är tillbaka!!!!!!!!!!!!!

Jag har precis varit ute och plockat med barnen. Fick med mig 3 liter blåbär och 2 kantareller hem. =)



Det finns hur mycket som helst!!!!

Kram

2009-08-11 @ 18:04:22
URL: http://www.gammalfjortis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback