Skräckslagen.

2009-08-17 @ 23:05:51 Bodil
Har haft en kväll utan dess like! Jobbade stängning, det vill säga, till 22.20 drygt. Mörkt, ödsligt och ensamt. Började redan innan vi stängde, ett gäng a-lagare har hållt till utanför butiken mer eller mindre hela kvällen. Stökat, gapat, skrikit och varit mer eller mindre hotfulla. I vanlig ordning ringde vi polisen när det började gå över styr, polisen hade annat för sig så någon hemtransport av otrevliga alkoholister var inte aktuell.

När vi stängde butiken satt avskummen fortfarande kvar på sin bänk, var därför på helspänn redan när jag gick från Ica. När jag kommit ungefär halvvägs hör jag konstiga ljud från en villaträdgård. Fortsätter gå, men ökar ändå takten. Plötsligt rasslar det till i buskarna intill mig och jag ser något stort (i mina ögon var det stort) fara ut i full fart, max en meter ifrån mig. Slänger ett öga bakåt samtidigt som jag helt reflexmässigt börjar springa. Konstaterar att det är två grävlingar i full karriär, tack och lov springer de inte efter mig, då vet jag inte vad jag hade gjort. Jag är nämligen livrädd för grävlingar, har hört på tok för många skräckhistorier om sådana. Huga!!

Och sedan, sedan kom regnet. Fullkomligt öste ner. Nu sitter jag här, inomhus tack och lov, helt skakig. Det känns faktiskt som att ett körkort skulle sitta fint.










Kommentarer
Postat av: Lindah

Shit vad läskigt. Skønt att de gick bra.

2009-08-18 @ 07:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback