Ett stycke kaskadspya.

2009-12-14 @ 23:29:45 Bodil
Lugn kväll, eller inte. 20 minuter efter att Vilhelm somnat så vaknade han igen. Och kaskadspydde, rätt ut. Så typiskt, den enda dagen på säkert en månad som han ätit bra (läs; mer än tre skedar mat). Sånt är livet, duscha unge, torka golv, torka väggar, torka stol som stod i vägen, torka barn.

Nu ligger han och sover brevid mig, i min säng. Min säng, som är fylld med handdukar. Jag vet inte riktigt om jag vågar somna, risken att vakna av en spya i ansiktet känns tämligen överhängande... Jag är hypokondriker dessutom. Ligger och känner efter, alldeles för noga, visst mår jag lite illa? Jo, det gör jag nog.

Ringde P också. Han är ganska bra på att spä på mina hypokondriska tankar. "Vilhelm bajsade konstigt idag. Tänk om han har en tumöööör!!?". Tack.

Skit. Godnatt.










Kommentarer
Postat av: Lindah

Krya på dig Ville. Kram

2009-12-15 @ 05:38:15
URL: http://www.grodfamiljen.se/
Postat av: Camilla

Oj då, det här lät ju inte så roligt. Hoppas det inte blev några fler kräkningar och att ni båda fick sova hyfsat inatt. Inte roligt med sjuka små :/



Och den där körsbär i likör.. Nej, jag förstår inte hur den kunde komma etta! Misstänker att alla körsbärs-fanatiker fick panik och började tokrösta!

2009-12-15 @ 08:29:33
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch och fy, hoppas det bara blev en spya för att "rensa magen". Och en tumör... Lyssna inte på token. :-D

2009-12-15 @ 09:27:49
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Frida

Nämen lilla Vilhelm!

Spyor och småungar är ingen större hit :/ Tack och lov för handdukar dock! Min säng var också full av sådana när Viggo var magsjuk... Hade en smart tanke om att försöka få Viggo att spy i en hink (jag uteslöt försöken att hinna ta mig till badrummet med honom) men det gick inte Viggo riktigt med på... :P

2009-12-16 @ 00:05:56
URL: http://wicked-wiccan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback