Människor, människor.

2009-12-03 @ 20:08:43 Jobb
Att sitta i kassan är så otacksamt. Så grymt jävla otacksamt! Jag får ta skit för hela butikens misstag, trots att jag är typ längst ner i ledet. Så otacksamt. Jag har i eftermiddag haft den otrevligaste kunden i mitt liv. Jag brukar vara rätt bra på att skaka av mig otrevligheter, men blir ju härdad, men inte idag. Offentlig utskällning för något som jag personligen inte har ett skit med att göra? Lovely. Människor borde verkligen tänka sig för hur de uttrycker sig. Verkligen.

När jag var 16, och ovetandes om människors svarta insida, så sa jag alltid att jag ville jobba med människor. Det lät mysigt, gemytligt, trevligt. Det är tur att man kan ändra sig! Jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor, men en sak är klar, jag ska inte träffa människor. Inte se människor. Och framförallt inte försöka prata och resonera med människor.










Kommentarer
Postat av: Laura

Jag kan inte annat än att hålla med. Man blir hatisk av att jobba i butiker. Scarred for life. =)

2009-12-03 @ 20:30:36
URL: http://laurah.blogg.se/
Postat av: sossessa

usch vad trist. Ja, det tråkiga när man får kritik är ju att man bara VILL bemöta och förklara (för det är ju så man GÖR om man är en trevlig människa) men med hatiska trista typer så fungerar ju inte det. Det blir bara värre och man virrar runt sig och så slutar det med den där uppgivenheten du känner.



Fast jag hade aldrig velat göra något annat än att jobba med människor ändå...

2009-12-03 @ 21:21:56
URL: http://sossessa.wordpress.com
Postat av: Mother, Married &Twenty

Jobbigt när det blir så. själv jobbar jag som städerska och trivs utmärkt med att ha städvagnen som ända sällskap. Kanske inte direkt något jag känner för att göra livet ut precis men det duger för tillfället i alla fall :)

2009-12-04 @ 00:04:41
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback