Sjuk? Nä.

2009-12-15 @ 10:13:36 Vilhelm
Det var nog ingen magsjuka. Möjligen fejkmagsjuka. Han har nämligen inte spytt något mer. Inte det minsta! Men, det säkra före de osäkra. Räknar ungen som magsjuk fortfarande, ifall att. Två dygn hemma från dagis, två dygn hemma från jobbet. VAB, hur gör man när man vabbar? Tell me.

Efter att ha sovit som en gris hela natten väckte han mig med ett "Heeeeeeej!" på högsta decibel. Sjuk? Nä. Sedan hämtade han pepparkaksburken i skafferiet. Sjuk och illamående? Nä. Han klämde i sig två pepparkakor liggandes under täcket. Sedan läste jag på präktiga Effell att barn med magsjuka ska äta blåbärssoppa, vitt bröd och avslagen Coca-cola.


Ser han speciellt sjuk ut? Nä. Han har lekt kurragömma med katterna bakom gardinerna, kört vagn i en jäkla fart och ätit mer pepparkakor. Nu står han, iklädd tröja, blöja och kängor, och rycker i ytterdörren. Han vill ut i snön. Sjuk? Nä.

Jag har förressten ingen blåbärssoppa, inget vitt bröd och ingen avslagen Coca-cola hemma. Vilhelm dricker inte Coca-cola heller. Men hur är det, menar de att om man är ensamstående ska man alltid ha sådant hemma? Ifall ungen blir magsjuk klockan 23 på kvällen? Eller får man gå och handla med en magsjuk unge? Jag kanske kan lämna honom utanför affären, binda fast honom i lyktstolpen.










Kommentarer
Postat av: Karen

Han ser väldigt busig ut hihi



Karen

2009-12-15 @ 11:17:50
URL: http://karenz.blogg.se/
Postat av: Linda

Olivia hade exakt samma för två veckor sen. Hon spydde två gånger med någon timme mellanrum, var inte särskilt påverkad (bara skitsur när vi fick tvätta av henne), sov gott och var på strålande humör dagen efter (ok, med lite mindre matlust men det kan man ju förstå). Jag har lärt mig att det är så magsjuka funkar: man spyr någon gång och sen är det över.



Och naturligtvis har man blåbärssoppa och vitt bröd hemma! Not. Jag fick också ge mig ut i kylan på kvällen men då var maken ju hemma med Fisan. Inte lika lätt när man är ensamstående...

2009-12-15 @ 23:01:44
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Sån söt liten kille :)

2009-12-17 @ 12:06:49
URL: http://cornetto86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback