Blogg-bluff?

2009-05-28 @ 20:40:34 Internet
Brukar inte skriva så mycket om andras bloggar, men nu går jag ifrån mina principer. Har i ett par månaders tid följt en blogg som skrivits av en 15-åring tjej, under pseudonymen Ella-Marie, eller Em som hon också kallar sig. Många 15-åriga tjejer bloggar, men hennes blogg sticker ut. Hon säger sig nämligen vara gravid, med tvillingar. Hennes blogg dök upp från ingenstans, och blev på bara ett par veckor en av de populäraste bloggarna på bloglovin'.

Bloggaren, Em, har hela tiden varit tydlig med att hon vill vara anonym. Allt man får veta är i princip att hon bor i Stockholmsområdet, och är tillsammans med en kille som är några år äldre än henne själv. Inga bilder har dykt upp, inga närmare beskrivningar av området de befinner sig i. Inga kompisskildringar. Kort sagt, ingenting som kan knyta dem till ett specifikt område, en speciell skola, en plats, en MVC-mottagning. Ingenting.

Läsarna har flockats, och mängder av kommentarer har trillat in dagligen. Massor av människor, främst unga tjejer har engagerat sig. Jag har regelbundet läst hennes blogg och förundrats. Dels över hur man kan hålla sig så hemlig, en 15-åring gravid med tvillingar sticker ju ut. Minst sagt. Och dels över hur välskriven bloggen trots allt är. Hon uttrycker sig inte som en 15-åring, hon verkar betydligt mer mogen än en genomsnittlig 15-åring. Hela tiden har jag haft magkänslan av att det inte stämmer, att något inte riktigt är vad det borde vara.

Nu bör det enligt bloggens räknare vara drygt två månader kvar till tvilligarnas nedkomst. Tvilligar föds ofta tidigare (mer en regel än ett undantag), så i stort sett skulle de kunna titta ut vilken vecka som helst. Läsarna är på helspänn, och kommentarerna är fler än någonsin. Tills idag. När Em plötsligt deklarerar att hon ska lägga ner sin otroligt vällästa blogg. Hon tycker att den tar för mycket tid i anspråk, hon säger sig inte ha motivationen att driva den längre. Eller kanske, för att hela läsarkretsen med stor spänning väntar på tvillingarnas ankomst? Tvillingar som inte finns?

Enligt Em har hon även under någon av de senaste dagarna fått ett erbjudande av en kvällstidning att ställa upp på en intervju om livet som 15-årig tvillingmamma, och samtidigt röja sin identitet. Jag är inte mer än mänsklig, jag kan ha fel. Men nej, jag tror inte att det kommer någon intervju.










Kommentarer
Postat av: Lina

Hej vännen min! Gud vad jag saknat dina kommentarer!



Ja visst är hon lik pappa sin. Har fått en hel del förfrågningar på henne men icke sa nicke! hon ska vara kvar i min äga i minst 2 kullar iaf =)



Jag har oxå läst hennes blogg och har nog samma tankar som dig i den frågan faktiskt..



2009-05-28 @ 20:47:13
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: en blivande ung mamma

ja precis ^^, man kan köpa en fem kg säck sen håller de ett tag^^

2009-05-29 @ 00:09:09
URL: http://enbebisiminmage.blogg.se/
Postat av: Ellen

Men gud vad sjukt! Att man kan ljuga så mycket (om det nu är så ) för att få vadå? Uppmärksamhet? Jaja, vissa förstår man sig inte på x)

2009-05-29 @ 19:48:50
URL: http://themostradical.blogg.se/
Postat av: Frida

I'm with you on this one!

2009-05-29 @ 20:56:46
URL: http://sommarfluga.blogspot.com
Postat av: Moa

nu verkar hon vara tillbaka men tycker också det osar lite skumt om hela grejjen..

2009-05-30 @ 09:27:26
URL: http://battlecry.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ge mig adressen kvinna!!

2009-05-30 @ 19:45:19
URL: http://mittochmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback