Handlingsvett.

2009-05-01 @ 16:40:36 Jobb
Det finns ingenting som gör mig så irriterad som människor helt utan handlingsvett. Inte handling-svett, utan handlings-vett alltså. Plocka upp sakerna ur kundkorgen/kundvagnen, en och en. Placera dem på rad på bandet, med streckkoden mot dig. Bygg inga varuberg! Kliv fram och placera kroppen mittemot kassörskan, säg Hej och titta på kassörskan. Inte åt andra hållet, ner i golvet etc. Släng inga cigarettpaket på vågen framför kassörskan. Bli inte sur och irriterad om du måste visa legitimation. Det är inte heller kassörskans fel om en vara är märkt med fel pris/korvbröden är slut/tomaterna är ofräscha/ditt kort inte fungerar i betalterminalen/du har glömt plånboken i bilen/det är lång kö och så vidare, och så vidare. Betala dina varor, betalar du med sedlar så släta till dem lite och lämna inte över dem ihopvikta till frimärkesstorlek!! Säg tack. Packa ihop dina varor innan du rensar plånboken och pratar semesterplaner med grannen i kassa 3.

Tack på förhand!!










Kommentarer
Postat av: Anonym

Jävligt bra inlägg =) jag håller med dig och sköter mig exemplariskt när det gäller "att handla i affär" =)

2009-05-01 @ 18:56:46
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Jenny

Som föredetta kassörska kan jag bara säga AMEN!

2009-05-01 @ 21:30:41
URL: http://mittochmina.blogg.se/
Postat av: Annica

halkade in på din blogg..

detta inlägg håller jag helt och hållet med om!

visa lite vett !!!



själv kassörska sen 8 år tillbaka..

suck på dem som dessutom talar i mobil.. eller ännu värre. tar upp mobilen när det ringer när man precis ska säga vad beloppet blir.. MORR!



står å pratar med kompisen istället för att hälsa på kassörskan? åh.

fin blogg du har!!

2009-05-01 @ 22:30:09
URL: http://nickantickan.blogg.se/
Postat av: Moa

hahaha

Då skulle du nog gilla mig som kund iaf puh ;)

2009-05-02 @ 08:40:57
URL: http://battlecry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback