Kycklingkaos.

2009-05-23 @ 10:22:16 Jobb
Blir så trött på folk. Den här veckan har vi extrapris på kycklingfilé (inget glassplitter i). Dock får man, då det är ett så förmånligt erbjudande, endast köpa tre kilo per hushåll. Annars räcker det helt enkelt inte till, och då kan vi inte ha sådana bra erbjudanden. Dock finns det de som försöker kringgå begränsningen lite finurligt... Först kommer fru Olsson med en stor kundvagn, innehållande bland annat de tre tillåtna påsarna kycklingfilé. Lägger upp, betalar och packar i, samtidigt som hon spanar bakåt i kön där herr Olsson kommer. Med toalettpapper, ett sexpack Pripps och tre påsar kycklingfilé. Herr Olsson betalar, glömmer plastpåse men snor en att packa i. Ett par minuter senare kommer unge herr Olsson, med en påse ostbågar och tre påsar kycklingfilé. Han lämnar fram de skrynkliga sedlarna som han fått av sin mor. Unge herr Olsson slänger i sina kyckligpåsar, och sina ostbågar i kundvagnen innan familjen går ut ur butiken i samlad trupp.

Jag orkar liksom inte påpeka det där med begränsningen. Men, så mycket krångel för att få köpa lite Kronfågel några kronor billigare?










Kommentarer
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

haha dom måste verkligen vara snåla, eller älska kyckling :P

2009-05-23 @ 10:25:38
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, så gjorde vi med lösgodis i påskas.

Nu skäms jag lite...

2009-05-24 @ 18:13:42
URL: http://mittochmina.blogg.se/
Postat av: Anette

Ååå så irriterande!! Jag hade blivit svin-sur.....

2009-05-25 @ 10:32:44
URL: http://fruwirsin.blogspot.com
Postat av: litentanta

Hehe, känner igen syndromet alltså, nu är jag iofs en sån "trasig" butikstanta men jag har återgått till jobb sen nån månad och är tillbaka på mitt stooooora Coop o sliter och njuter :-)



Kunder ja, de är bra att ha, ibland... ;-)

2009-05-27 @ 11:59:09
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback