Dagens kund, del 3.

2009-11-28 @ 19:25:18 Jobb
Jag jobbade kväll igår. Den här veckan har vi extrapris på julstjärnor, 15 spänn styck. Bra pris med andra ord! Sent igårkväll kom en medelålders herre in och skulle köpa ett par stycken, tyvärr var de slut. Väldigt slut. Herrn muttrade lite surt, men accepterade iallafall och fortsatte handla.

Efter några minuter kom han till mig och skulle betala. Han var sista kunden i kön, och jag stängde kassan. Herrn glodde barskt på mig, och sedan sa han åt mig att sitta kvar. "Jag ska kolla kvittot först. Det stämmer aldrig här.". "Ojdå, det var ju inte bra!", tyckte jag. Uppenbarligen stämde det iallafall, och han klampade iväg. "Jaha, det stämde eller?" kunde jag inte låta bli att fråga. "Ja, men det var nog första gången!! Det gör aldrig det i den här affären!!" gormade herrn. I sådana lägen vill man bara upplysa om att Coop ligger på andra sidan parkeringen.

Jag älskar mitt jobb.










Kommentarer
Postat av: Jenny

=D å jag minns... Älskar 'dagens kund'! =D

2009-11-28 @ 22:31:33
URL: http://mittochmina.blogg.se/
Postat av: magda

Usch! Du har ett otacksamt jobb! Fan vad expediter får mycket skit. Jag skäms för jag har säkert varit en dum kund någon gång!

2009-11-28 @ 23:05:58
URL: http://magda.nu
Postat av: Mari

de roliga e ju att ett kvitto när man handlat mat sällan stämmer oavsett vart man handlat. Men jag e sån kund som sällan bryr mig om de inte är STOR skillnad. Och senaste gången vi stor handla så vet jag inte vad ica maxi sysslat med men vi självscannade och nästan ingen grönsak gick in för rätt pris utan MYCKET billigare än vad som stod på skyltarna. Då sa jag verkligen inget, vi hade ju ändå gjort rätt med scanningen jag dubbel kollade.

2009-11-29 @ 07:50:55
Postat av: Gin

Oh.. vilken fin blogg jag hittade här nu då! slösurfar



Fnissade lite åt ditt inlägg, jobbar också i butik. Leendet kan lätt frysa i vissa lägen. Vi hade en kund som påpekade allt som var slut som han ville köpa. "ja, och champinjonerna är också slut" sa jobbarkompisen och gick. Vad ska vi göra liksom?

2009-11-30 @ 21:26:32
URL: http://lattens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback