Hejdå, nu?

2009-11-15 @ 10:58:05 Jobb
Det händer att det kommer in kunder som gör mig illa till mods. Ibland är det sådana där a-lagare som inte har koll på vare sig upp eller ner, ditt eller mitt. Och ibland är det helt vanligt folk. Eller folk som blir vansinniga för att charken inte har öppet till 22.00 varje kväll. Eller för att vi inte säljer Dumle i lösvikt. Eller ungdomar med jeansväst som blir både förbannade och förnärmade för att jag kollar leg när de köper snus, trots att de är knappt 19 år.

Dock finns det två kategorier av kunder som är läskigare än andra. Dels de som har solglasögon inomhus, när det till och med är mörkt ute. Vad döljer de? Och dels sådana som handlar massor, betalar och säger hejdå när de fortfarande står framför mig för att sedan stå längst ner vid kassabandet och packa i sina kassar i en halv evighet. Det gör mig riktigt illa till mods.










Kommentarer
Postat av: Mari

jarmo hade bara solglasögon i tid o otid när vi blev tillsammans, jag var mycket misstänksam men tog låång tid innan jag våga fråga varför. De var med styrka och han hade inte råd att köpa nya glasögon, så utan dem såg han inget :-p tänk de nästa gång du möter en med solglasögon. (Nu har jarmo både dem, vanliga glasögon + linser, så nu finns de ingen anledning för han att ha dem när de e mulet ute eller inomhus).

2009-11-15 @ 12:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback