Rapport från ett saffranshelvete.

2009-11-24 @ 18:02:45 Jobb

Jag måste be om ursäkt. Om ursäkt för att mitt bloggande är ganska sällsynt. Jag jobbar. Och jobbar, och jobbar. Jobbet går till största delen ut på att informera kunderna om att ICAs saffran kostar 32,90:- och Santa Marias saffran kostar 36,90:-.

Ja, för ett halvt gram.
Ja, det är bara ett halvt gram i.
Ja, det är dyrt.
Ja, det är hutlöst dyrt.
Ja, skörden har varit dålig.
Ja, vi får äta lussekatterna med andakt.
Ja, men prishöjningen är inte mitt fel.
Ja, det kostar lika mycket på Coop.
Nej, det kostar inte lika mycket på apoteket. Det kostar mer.
Ja, det är dyrare än guld.
Ja, som sagt, det är hutlöst dyrt.
Och JA, vi får äta lussekatterna med andakt.

Baka inga förbannade lussekatter då!! Jorden går inte under utan saffransbröd, det blir jul iallafall!!











Kommentarer
Postat av: Anonym

ASG

2009-11-24 @ 18:51:29
Postat av: Rebecca

Men va? Är det inte du som prissätter varorna? fniss

2009-11-24 @ 19:34:08
Postat av: Läs Mig Nu

ROFLOL =D=D=D

2009-11-24 @ 20:36:54
URL: http://lasmignu.blogg.se/
Postat av: Linda

När jag flyttade tillbaka till Sverige fick jag saffrans-chocken: inte bara var det dyrt (det är dyrt även i resten av världen) men att man bara kan köpa det vid kassan tyckte jag var urkomiskt. Om du hade jobbat på "mitt" Ica hade du antagligen bloggat om mitt ansiktsuttryck, när jag, efter 20 minuters letande, blev informerad om detta. :-D



Jag lämnar förresten alltid brutna förpackningar till någon anställd. Jag (host) letar även upp någon anställd när jag hittar produkter som har överskridit sitt bäst före-datum. Alltså, jag är inget freak som letar medvetet (bara för att förtydliga det). :-D



Sv: Jag hoppas att tekniken funkar bättre i morgon!

2009-11-24 @ 23:02:05
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/
Postat av: jenny

haha

jobbade på ica i två år innan jag bytte bana.

höll på att bli helt koko, eller rättelse - jag blev helt koko av alla idioter som tyckte att det var mitt fel att saker o ting var dyrt o att de sedan dessutom var tvungna att betala 1,50 för platspåsen...

men ta med en egen då snålej**el ville jag bara skrika...

hu..

får gåshud...

ett stort plus till dig som står ut!

kram

2009-11-24 @ 23:55:48
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Postat av: sossessa

fantastiskt - haha.



Och jag som precis hörde av en mammabekant att hon precis blivit förbannad för att expediten upplyst om priset... jag tyckte nog hon överreagerade lite (hennes reaktion : fan, tror de inte man har råd eller...) suck!

2009-11-25 @ 21:46:19
URL: http://sossessa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback