Telia del IV.

2009-11-11 @ 10:11:07 Bodil
Jag har, som ni kanske noterat, haft lite problem med Telia. Lite problem är egentligen inte rätt benämning, grymt stora problem är mer sanningsenligt. Bifogar nedan ett par länkar till tidigare inlägg, så att nya läsare får en inblick i vad som hänt;

Tack Telia.
Telia del II.
Telia del III.

Sedan sist har jag haft lite mailkontakt med en dam som blivit tilldelad mitt ärende. Något större har jag inte fått ut av det. Jag påtalade i slutet av september att jag fortfarande inte fått kopior på alla papper och avtal skickade till mig, något jag blev lovad i början av september. Det jag fått av I, damen jag mailat med, är en kopia på det muntliga avtalet samt en inscannad kopia på avtalet jag skrev på i samband med att jag tecknade abbonnemanget i augusti 2007.

I fredags mailade jag återigen I, för att höra hur det går med pappren som skulle skickas till mig. Fick ett kort svar igår, där hon hänvisade till kopian jag fått skickad över mail. Mailade tillbaka, och talade återigen om att jag blivit lovad papperskopior i brevlådan. Bifogade även min adress, igen. Det mailet är ännu inte besvarat.

Häromdagen, närmare bestämt i fredags (6 november), dök sluträkningen på digitaltv'n upp. 3771 sköna kronor. Kikade i helgen lite närmare på fakturan, och ser att de debiterat mig 520 kronor och 4 öre för bredband. Bredband vars uppsägningstid gick ut i slutet av oktober.

Som jag tidigare skrivit sa jag upp bredbandet i mitten/slutet av juli. Telia har tre månaders uppsägningstid på bredband, alltså skulle jag betala för bredbandet till och med oktober 2009. När jag hade kontakt med Telias kundservice den 7 september uppdagades det att min uppsägning missats, och ingen registrering av uppsägning hade skett. Killen på kundservice lovade då att lägga in uppsägningen från mitten av juli, då jag som sagt sade upp mitt abbonnemang första gången.

Detta har inte skett, utan även det har missats med följden att jag blivit debiterad uppsägningsavgift till och med den 7 december 2009. Vi är inte mer än människor, och det är inte heller telefonisterna på Telias kundservice. Sådant här kan missas, en gång. Två gånger inom loppet av två månader är dock helt oacceptabelt.

Det har varit många mail, och många samtal mellan mig och Telia. Jag har haft kontakt med både informationschef, I som jobbar på Telias kundrelationer samt ett antal människor på Telias kundservice. Många, inte alla, har visat medkänsla för det inträffade. Dock har jag inte fått någon riktig ursäkt, och det har inte heller varit tal om minsta kompensation för att de strulat till det. Var är servicekänslan?

För ett par timmar sedan tog jag mig i kragen och ringde upp Telias fakturaavdelning, angående den felaktiga debiteringen av bredbandet. Fick prata med en jättetrevlig tjej, som utbrast att det var "en väldigt hög räkning jag fått!!". Jo, tack. Hon skulle kika närmare på det, och försöka hitta en lösning för att sedan höra av sig till mig. Jag hoppas, av hela mitt hjärta, att detta löser sig på ett smidigt sätt nu.










Kommentarer
Postat av: Stina

Usch. Vi har också haft sådana bekymmer, men inte med Telia. Det är verkligen svårt med sånt här, företagen har sån makt och bara fortstätter skicka ut fakturor. Vi hade svårt att ens komma fram till kundtjänsten, då den bara hade öppet några timmar på dagen och med det följde lååånga köer...



Hoppas det löser sig! KRAM

2009-11-11 @ 11:10:27
URL: http://fladdor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback