Telia del V.

2009-11-13 @ 15:22:36 Bodil

Följetongen fortsätter... Senaste inlägget, och även länkar till tidigare inlägg finns längre ner på den här sidan.

Tjejen från Telia ringde aldrig upp. Jag vet inte om jag kanske gav henne fel nummer, eller om de har som policy att inte hålla utlovade saker? Idag tog jag istället tjuren vid hornen och ringde upp Telias fakturaavdelning, återigen. Fick prata med en dam vars namn jag inte kommer ihåg. Även hon, som alla andra på Telia, beklagade sig och tyckte att det som hänt var tråkigt.

Förklarade återigen problemen, jag har gjort det ett par gånger nu. Hon plockade bort feldebiteringen av bredbandet, tack! Numera är räkningen på 3251 kronor, känns något lättare. Något. Hon gick också med på att låta mig dela upp betalningen på tre månader, vilket betyder att jag får leva fattigt till och med januari. Tänkte först be henne om att dela upp den på tolv månader, men jag vågade inte ens fråga. Antar att det skulle vara helt lönlöst.

Jag var osäker på hur lång bindningstid jag hade kvar, eller om jag hade bindningstid kvar överhuvudtaget. Jag hade, som den slarver jag är, tappat bort pappren där avtal och bindningstider fanns beskrivet. Istället ringde jag kundtjänst, för att ta reda på saken. Jag fick ett svar, som jag litade på, vilket jag uppenbarligen inte borde ha gjort.

Inger Finnstam jobbar på Telias kundrelationer, och var den handläggare som fick äran att sätta sig in i mitt fall. De enda kommentarer jag fått av henne kring just det här är att det är beklagligt, samt att jag som kund har ett ansvar att hålla reda på bindningstid. Det kan jag hålla med om, men vad gör man om man mot alla odds tappar bort pappret och därmed inte vet hur lång bindningstiden är?

Vad borde jag ha gjort för att slippa hamna i den här knipan? Det skulle jag gärna vilja veta, några svar på det har jag dock inte hittat.

Jag kan gå så långt att jag tar på mig en del av skulden. Jag har uppenbarligen gjort tre stora misstag. Det första var att inte hålla reda på hur många månader och år jag bundit upp mig till Telias digitaltv. Det andra var att lita på kundtjänst. Vad ni än gör, lita aldrig på Telias kundtjänst. Det tredje misstaget, det största, var att överhuvudtaget teckna ett abbonnemang med Telia.

Telias misstag vill jag inte ens räkna, de är garanterat fler än tre. Lägg på en nolla efter trean, så hamnar antalet hyfsat rätt.











Kommentarer
Postat av: Mari

Jag är sååååå tacksam att jag har bredbandsbolaget som är TOPPEN att ha att göra med!!!!! Beklagligt att du dock hamnat i klorna hos telia, men snart slipper dem även dig. För de e ju de dem verkar sträva efter... att bli av med sina kunder.

2009-11-13 @ 20:30:24
Postat av: Frida

Jag måste säga att den här följetongen har kommit att bli det mest spännande jag har i mitt liv för tillfället! Och nu är jag helt ärlig... Vilket alltså innebär att jag idiotförklarade mig själv nyss och lät hela cyberspacen veta att jag inte har nåt liv.



Jaja, så kan det gå! ;)



Trevlig helg tjejen!

Kram

2009-11-14 @ 20:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback