Bus eller godis? Nej, tack.

2009-10-31 @ 21:56:46 Bodil

Vi svenskar inspireras ofta av amerikanarna. Ofta är det bra, USA är bra på mycket. En amerikansk tradition svenskarna har tagit efter är det här med Halloween. Jag tycker att det är lite roligt, pumpor, plastspindlar och svarta naglar. Men ungefär där går också gränsen. Att klä ut sig och gå omkring och ringa på dörrar för att tigga godis är inte riktigt "my cup of tea". Får ungarna inget godis hemma eller?

Jag har dock inte märkt så mycket av tiggeriet. Ingenting, om jag ska vara ärlig. Dörren låst, dörrklockan urkopplad och persiennerna nere. Av mig får de banne mig inget godis, det ska jag ha själv!











Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha, det är samma här! Och mina barn ska då ALDRIG gå runt och tigga godis. Inte på påsken heller. Ja kanske hos släken då men inte mer än så!

2009-11-01 @ 15:52:15
URL: http://mittochmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback