Utan min Vilhelm.

2009-10-08 @ 18:38:00 Bodil
Nu har Vilhelm åkt igen. Det är tyst, alldeles knäpptyst. Det har det inte varit sedan i måndags. Visst är det på ett sätt skönt att vara ensam, det är något som jag verkligen saknat sedan Vilhelm föddes. Ensamtid är värt så mycket. Det betyder dock inte att jag inte gillar att umgås med Vilhelm, för det gör jag. Jag älskar att umgås med min fina Vilhelm.  Ibland är det svårt att uppskatta tiden med honom, de tidiga mornarna, all trots, allt gnäll. Men, de allra flesta stunder med Vilhelm är bra stunder. Han är ju egentligen en väldigt glad och lättsam unge. Med gott humör, ett underbart skratt och ständigt massa bus på gång! Fina, fina Vilhelm.

På något sätt är det så mycket lättare att ge honom den uppskattning han verkligen förtjänar, när man inte är intill varandra hela tiden, dag efter dag efter dag. Men så får man väl kanske inte skriva? Är man en god förälder även om man inte är klistrad vid sitt barn dag och natt?










Kommentarer
Postat av: Jenny och John

Det var jättebra skrivet tycker jag! Kärleken växer med avstånd heter det ju (jag och mina kloka ordspråk igen ;-)). När jag och min sambo var särbos, när vi båda pluggade på olika orter, tänkte jag ofta på hur mycket man lär sig att uppskatta varann när man inte kan ta närheten för givet. Kloka och sanna ord som inte gör någon till en sämre förälder!

2009-10-08 @ 19:47:36
URL: http://krimskramsy.blogspot.com
Postat av: Rebecka

WORD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-10-08 @ 21:17:08
URL: http://zoozan.blogg.se/
Postat av: heidi

Tycker alla är värda lite egentid ibland,speciellt då man har barn!

2009-10-09 @ 07:59:09
URL: http://heidierving.blogg.se/
Postat av: Linda

Klart man får skriva så! Jag skulle helt klart bli knäpp utan lite egentid och andrum och det är ju extrasvårt att få till som ensamstående. Så klart du gör rätt i att njuta av lugnet och ladda batterierna inför nästa trotsanfall. :-)



Det där med chokladen, den ursprungliga vikten kanske är i ounce och därför blir det så konstigt i gram? Vild gissning! :-D

2009-10-09 @ 09:57:20
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/
Postat av: annika

Fina ord!

Man blir nog tom en bättre mamma om man får sakna och uppskatta tiden man har med barnet/barnen.

Det märker man själv bara man går till jobbet några timmar och får sakna sin älskling.

Egentid är nyttigt tycker jag!

2009-10-09 @ 12:33:02
URL: http://habibtysrum.blogg.se/
Postat av: Frida

Du skriver så fint, så bra och så SANT!

Jag håller med dig till fullo i allt du skriver!



Jag har haft V hos mig 24 timmar om dygnet i 2 ½ månad nu och det gör att jag ibland, precis som du skriver, får svårt att uppskatta tiden. Det finns dagar då jag känner "Snälla, kan det bli läggdags snart, jag måste få sitta still och slippa jaga klättrande barn!"... Men precis som du också skriver så är majoriteten av tiden bra, underbar och man kan uppskatta allt det goda.



Summa summarum : Jag håller helt med dig om att man behöver ensamtid ibland och jag tror att man blir en bättre förälder när man bara får vara sig själv för en stund :)



Kram på er!

2009-10-09 @ 15:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback