Telia del III.

2009-09-29 @ 19:07:58 Bodil
Idag, efter ett par veckors väntan, fick jag äntligen ett svar från Telia! Ni som inte hängt med i dusten mellan mig och Telia kan läsa om det här. Det mail jag fick idag gav dock inte speciellt mycket. I klarspråk, ingenting alls. Tyvärr. Mailet bestod av ett konstaterande om att jag fått felaktiga uppgifter från Telias kundtjänst, och att bindningstiden går ut 2010-10-23. Fick också besked om att bredbandet varit inkopplat i lägenheten sedan 2009-07-17.

Det här bredbandet. Det fungerar inte. Inte alls. Vi fick ju till att börja med inte veta att vi hade bredband förrän i september, när hela det här startade... Vi gjorde omgående ett försök att få igång bredbandet, betalar vi för det så är det ju trevligt att kunna använda det. Fick ingen ton i telefonluren, inte konstigt då de flyttat bredbandet men inte den fasta telefonen. P ringde till Telias kundtjänst och pratade med dem. Påpekade ett flertal gånger för dem att vi inte har någon ton i telefonluren, uttaget är helt dött, och troligen (säkerligen) är det därför bredbandet inte fungerar. Det trodde dock inte kundtjänst. De insiterade på att det var modemet det var fel på. De lovade att omgående skicka ett nytt modem till oss, de lovade också att det skulle komma på torsdagen eller fredagen samma vecka.

På måndagen två veckor senare, en och en halv vecka senare än utlovat, dök vårt modem upp. Och tro det eller ej, det fungerade inte det heller. Inte helt sensationellt, med tanke på att vi fortfarande inte har någon ton i luren. Bra Telia, man måste ha fast telefoni för att kunna använda ert bredband. Det känns som att det är något kundtjänst borde veta, och inte behöva bli informerade om av kunder.

I samband med mina första samtal med Telia i september, när jag som sagt fick veta att vårt abonnemang inte ens var uppsagt, bad jag att få kopior på alla papper som överhuvudtaget fanns på mig. Alla kontrakt, all information och dylikt. Blev lovad att få alla papper inom ett par dagar, till min nya adress på Rågvägen. De har fortfarande inte dykt upp. Nu har det gått tre veckor. Hej, servicekänsla!

Hade som sagt mailkontakt med en dam som jobbar på Telias kundrelationsavdelning idag. Skrev ett långt svarsmail för någon timme sedan, tog upp allting jag berättat om i det här inlägget. Jag hoppas att få svar imorgon, så att jag kan uppdatera er om utvecklingen. Dock känns det som att det kommer att bli både ett "Telia del IIII" och ett "Telia del IV" innan det här är utrett.










Kommentarer
Postat av: Lindah

fan vad tröttsamt. Telia SKÄRP ER!!!

2009-09-29 @ 20:14:59
URL: http://www.grodfamiljen.se
Postat av: Linda

Det har inte med någon sommarvikarie att göra - vi har varit med om exakt samma sak, PRECIS SOM mina föräldrar!



Jag sa upp digital-TV som vi aldrig hade beställt. Rätt som det var damp det ner en kvartalsräkning. När jag ringde upp sa de att: "Nääää, här finns ingen uppsägning." Som tur var hade jag sagt upp skriftligt via deras onlinetjänst så dessa konversationer fanns kvar. Då visade det sig att kundtjänst hade tagit emot uppsägningen men inte vidarbefodrat den till "uppsägningsavdelningen".



Mina föräldrar hade exakt samma problem och detta var olika årstider så vi kan inte skylla på stackars vikarier. :-)

2009-09-29 @ 22:06:17
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/
Postat av: Carina

Varför ska det alltid vara så krångligt när det gäller telefoni och bredband. Har råkat ut för liknande saker och man blir ju helt vansinnig till slut, den ena säger en sak och den andre en helt annan. Har dom inte samma dator med information att titta på eller. Hoppas det löser sig till det bättre för dig.

2009-09-30 @ 11:16:50
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback