Denna kyla.

2010-01-10 @ 17:08:54 Bodil
Det är -22 grader ute. Det suger. Snö är acceptabelt, arktisk kyla är inte acceptabelt.

Jag ser ut som en michelingubbe på väg till jobbet, påpälsad till max. Men tro inte att det hjälper. Jag är förkyld, och andas därför med öppen mun. Inomhus funkar det. Utomhus fryser tungan fast i gommen. Det är precis lika behagligt som det låter.

Stel blir man också. I ansiktet. Jag ser helt botoxskadad ut, och kan varken le eller göra fula grimaser. Helt uttryckslös. Det är inte acceptabelt.










Kommentarer
Postat av: Erika

Näe jag är inget stort fan heller av denna kyla vi fått.

Får astmaanfall så fort jag går ut & känner mig som värsta michelinegubben när man går på pälsad med termobyxor, jacka, vantar, mössa & varma boots, ändå fryser man

2010-01-10 @ 19:13:29
URL: http://carpediem.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Håller med! Denna kyla MÅSTE få ett slut!



Sv: En sån hittar man på nätet, fast kanske inte på Pannkakan. :-D Men så tog det nästan 36 år för honom att upptäcka tjusningen med IKEA... :-)

2010-01-11 @ 08:32:23
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback