John Apse.

2009-04-23 @ 22:41:54 Bodil
Har de senaste dagarna, i samband att jag skrivit om Thor och Mia, fått ett par kommentarer av en man som kallar sig John Apse. Då han inte lämnat någon blogg- eller hemsidesadress så mailade jag honom. Han menade, av vad jag förstod, att man inte borde stödja Mias kamp för att få hem sin son Thor. En son som hon har ensam vårdnad om, då Thors pappa som sagt skadat både Mia och Andrew. Vi har ju inte fått höra Andrews version om det hela, som John så fint förklarade.

Fick inget svar på mitt mail, så ikväll, efter den andra kommentaren från honom, så googlade jag lite. Och hittade en blogg, en blogg som ärligt talat gör mig mörkrädd. "Nej till feminism" är bloggens namn, och huvudsyftet med bloggen verkar vara att klanka ner på och förlöjliga våld och ojämställdhet som drabbar kvinnor. Som sagt, jag blir mörkrädd. Helt otroligt, och framförallt fruktansvärt skrämmande, att det fortfarande finns såpass inskränkta människor i vårt samhälle.










Kommentarer
Postat av: Frida

Människan verkar ju vrickad... Låter som han är en bitter jäkel eftersom han uppenbarligen drar alla av det kvinnliga könet över samma kant! suck



Mörkrädd var det ja, Bodil... :/

2009-04-24 @ 01:16:09
Postat av: John Apse

Du får tycka vad du vill.

Jag säger inte att man skulle

strunta i Thor utan att kvinnor

får större uppmärksamhet i media

än män i samma situation.

Det är ju fler kvinnor än män som

kidnappar barn i vårdnadstvister dessutom.

Är kvinnor alltid offer?

Avslutningsvis så tycker jag att vi skippar personangrepp!

2009-04-24 @ 12:38:13
Postat av: MNJ

John Apse! Varför har du tagit bort bloggen?

2009-05-04 @ 22:09:58
Postat av: Max Hobstiog

Herr John Apse har varit hos mig också. Med en kommentar som verkar höra hemma på förskolan eller eventuellt psykiatrins slutenvård :-)

Postat av: Ni dömmer de utstötta

Att döma honom så snabbt kan bero på att ni inte har lika många erfarenheter som han har. Ni kanske skulle jobba på er egna inlevelsförmåga istället för att slentrianmässigt hävda att han är psyksjuk etc. Faktum är att kvinnan har en otroligt stark psykologisk makt i samhället. Hon tar på sig höga klackar, vässar naglarna, kan alltid hävda våldtäkt om hon ångrar sig, osv... Det är inte lätt att vara man...

2009-09-13 @ 11:41:44
Postat av: magda

Han har hittat till mig också ;-) Ska bli intressant att se om han blir en trogen läsare. Jag gillar sådana.



2009-11-22 @ 17:04:10
URL: http://magda.nu
Postat av: buunie

vad läskigt, han har kommenterat min blogg också. jag skrev om "Nattknappen", ett nummer man kan ringa om man är ute och går och vill ha någon att prata med, som också följer dig på en karta. jag trodde att nummret endast var för tjejer, men han kommenterade att det var för både män och kvinnor, min tanke är då "hur hittade han min blogg ?" jag finns nämligen inte med i några sökmotorer :s

2009-11-23 @ 19:37:47
URL: http://buunie.tk
Postat av: Adam Weisshaupt

Är detta en feministisk sekt?

2009-11-27 @ 12:50:39
Postat av: Hanna

Hittade denna blogg tack vare att jag googlade på idioten som omnämns ovan efter han lämnat ett avtryck i min blogg.



Känns rätt gött att konstatera att han uppfyllde samtliga kriterier jag tillskrev honom med hjälp av hans inlägg och bloggadress utan att ens ha besökt hans blogg.



http://blog.bromsmckenzie.se/start/?p=6589



2010-01-01 @ 23:52:24
URL: http://blog.bromsmckenzie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback