Dagens kreativa lösning.

2009-12-21 @ 18:58:02 Vilhelm
I det här huset kan skurhinken bli stående, halvfull med skitigt vatten tills det är dags att skura nästa gång. Visserligen skurar vi typ en gång i veckan (åtminstone i hall, kök och badrum). Men ändå. Det är inte superfräscht. Vilhelm ville gärna skura när vi kom hem från dagis/jobb. Det fick han inte. Skurhinken åkte istället upp på bänken, långt från klåfingriga barn.



Frid och fröjd. Argt barn, visserligen. Men inga halkskador och dyngblöta golv... Trodde jag. Mitt barn är ett satans kreativt barn. Ibland för kreativt för sitt eget bästa.

Istället för mopp.

Istället för hink. Urk.

Men ptja, ganska kreativt. Ska jag vara ärlig är jag än en gång ganska imponerad över hans kreativitet och uppfinningsrikedom. Och förressten så är toalettvattnet nog typ lika fräscht som vår skurhink, om inte fräschare...










Kommentarer
Postat av: Åsa

Herregud, han kommer bli ingenjör alt Macgyver när han blir stor!

2009-12-21 @ 19:43:17
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad smart! Visst är det otroligt hur de lägger ihop ett och ett. "Jag har ingen mopp och jag har ingen hink, vad göra....?" :-D

2009-12-21 @ 20:36:47
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback