Svar på kommentar.

2009-12-02 @ 09:54:52 Bodil
Tänkte svara på en kommentar jag fått. Kommentar på inlägget om kanal 5's serie, Ullared. Råkade visst nämna att det i serien ser ut som att Sveriges hela White Trash-elit håller till på Gekås i Ullared, upprörda kommentarer, tackar.

Sveriges White Trash-elit skrev:
"Oj då, tack för den. Jag trodde jag var rätt normal, men så fel jag hade enligt din "normalstämpel". Kan du precisera vad WT är enligt dig?"

Upprört, som sagt. Normalstämpel, har jag nämnt det? Citerar mig själv; "Det är alltså i Ullared som Sveriges White trash-elit håller till?". Tror du att det uttalandet är representativt för Ullareds alla besökare? Eller bara för de som visats i serien? Nu är ju WT ett ganska stort begrepp, och dessutom något som alla verkar ha olika uppfattningar om. Jag tycker att de människor som serien följer är WT, i TV-rutan. Hur de är i verkliga livet har jag ingen större uppfattning om, då jag är väl medveten om att kanal 5 är bra på att vinkla saker.

Läs igen, läs rätt. Och du, att vara anonym är ingen idé. IP-nummer loggas, och eftersom du tidigare kommenterat min blogg under ditt riktiga namn så vet jag precis vem du är. ;)










Kommentarer
Postat av: Åsa

Hehe, lustigt att folk orkar bli upprörda. Håller f.ö med dig, Ullared är WTarnas Mecka. Det innebär inte att alla som handlar på Ullared är WT, det innebär bara att de som är WT gör det. Vilka andra tycker liksom att Ullared är lyxshopping!?

2009-12-02 @ 10:25:44
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Stina

Hahha! Jag bara garvade åt ditt inlägg om Ullared. Håller med dig fullständigt.



Har varit där en gång för att handla på mig förbrukningsvaror och barngrejjer. Det var HEMSKT! Folk blir ju inte kloka därinne.



Tänker på familjen från Malmö --- usch --- som SPONTANhandlade för 11000 kr där första dagen och fortsatte sedan upp till 48000 kr. Hur lyckas man?



Ingen bebis än, men åker nog snart in för kontroll :-)

2009-12-02 @ 10:51:25
URL: http://fladdor.blogspot.
Postat av: Rebecca

Haha! Jag har varit på Ullared en gång. Aldrig mer! Jag får panik av att trängas med okänt folk i affärer och den gången vi åkte dit var det ändå ganska "lugnt" där enligt min kompis.

2009-12-02 @ 15:47:15
Postat av: Sveriges White trash-elit

Det du skrev var att du inte sett en enda normal människa i TV-serien. Jag ser några vänner där i pereferin av de "hysteriska" som tro det eller ej är rätt "normala". Visst handlar de du kallar WT på Gekås men de handlar säkert i butiker du handlar i med. Och varför är det WT att vilja köpa märkesvaror till låga priser?



Och ja jag tolkade det uttalandet som representativt för Gekås alla besökare. Därför tackade jag för den stämpeln som jagt ansåg du gav mig. Jag är ju där trots allt ca varannan månad så jag borde ju vara eliten :-)



Tycker det är trist att du dömmer utifrån ett TVprogram sänt av kanal 5 som du skriver vrider och vänder på saker som de vill. Åk dit själv vet jag och skaffa en egen uppfattning. Sväng inom oss på vägen, vi bor ju så nära



Att jag valde att skriva under som "Sveriges White trash-elit" var ett medvetet val, tyckte det passade sig mer än mitt riktiga namn. Jag har en egen blogg och hemsida så jag vet att man kan kolla IP-adresser. :-)

2009-12-02 @ 22:07:40
Postat av: Rebecka

WT äger då ;)

2009-12-04 @ 11:19:29
URL: http://zoozan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback