Bananmysteriet.

2009-11-01 @ 12:59:53 Bodil
Igår, efter kvällsmaten, fick Vilhelm en banan att tugga på. Banan med skal, han blir så lycklig när han får det. Medan jag diskade knallade han omkring och tuggade. Ja, jag vet att barn inte ska gå runt och tugga banan. De kan få i halsen. Och så kan de kleta ner den vita tygsoffan i vardagsrummet (jag tillhör de idioter som har barn och vit tygsoffa, inte en helt klockren kombination). Hur som helst, när jag diskat färdigt och Vilhelm slutat tugga så började jag fundera över det där bananskalet som ursprungligen satt på den där bananen...

Idag har jag städat mer eller mindre hela lägenheten. Men bananskalet är fortfarande som uppsluckat. Med största sannolikhet ligger det på något riktigt klurigt ställe, som bara Vilhelm vet. Jag undar hur lång tid det tar innan flugorna flockas och lägenheten stinker ruttet bananskal? Några idéer?










Kommentarer
Postat av: Strumpan & Co

Hahaha, din pojke kan tydligen också vara busig! Kan han ha ätit upp det då? :-P

2009-11-01 @ 13:04:28
URL: http://sandlada.blogg.se/
Postat av: Jenny och John

John brukar lägga ratade matrester och dylikt i sin pappas stövlar. Där ha rvi hittat det mesta, såsom halvätna mackor, diverse fruktrester och nappar i mängder. Han är dock noga med att osten ska ligga i ena stöveln och brödet i den andra...någon konstig sorts sopsortering som jag inte är intelligent nog att fatta ;-) Det tog dock ett tag innan vi upptäckte att detta var Johns hemliga gömställe. Stövlar använder man ju inte varje dag om jag säger så...

2009-11-01 @ 18:30:41
URL: http://krimskramsy.blogspot.com
Postat av: ida

hej! tack för kommentar. :-) Det tog ett tag innan jag listade ut vem du var. ;-) men lilla barnet då, han kan väl inte ha ätit upp bananen med skal och allt? När jag var liten hade jag dille på att stoppa in saker i videon, men det kanske 2000-talets föräldrar är skonade från? Hoppas det dyker upp snart. ;-) /Ida

2009-11-03 @ 21:00:54
URL: http://ida-frokenz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback