Dagens kund, del 2.

2009-11-23 @ 20:24:15 Jobb
Har nog skrivit om det här fenomet tidigare. Kunder som plockar på sig ett antal varor, och upptäcker först när de ska lassa upp på bandet i kassan, att det är något som läcker. Deras första reaktion är så gott som alltid att springa och ställa tillbaka den trasiga varan i hyllan. Jag förstår inte detta. Någon annan vill väl inte ha läckande sköljmedel eller en trasig påse med o'boy?

Idag hände det igen. En medelålders dam kom fram till kassan och började plocka upp sina varor. När hon lyfte upp kartongen med havregryn (ja, havregryn finns både i kartong och i påse) upptäckte hon att den läckte. Hon sa till mig att hon skulle gå och hämta en ny förpackning, och sedan greppade hon den trasiga kartongen och började gå iväg. "Jag kan ta den här!" hojtade jag. "Men varför då? Jag ska ändå tillbaka till hyllan och hämta en ny.". Eh, ja. Vad säger man? "Jo, men andra kunder kanske inte heller vill ha läckande kartonger med havregryn?".

Ja, som sagt. Mycket lustigt fenomen, som jag faktiskt inte kan förstå.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback