Tankar om tiden.

2009-11-20 @ 18:25:47 Bodil
Människan är expert på att anpassa sig. En sak jag tänkt mycket på är tid. Tid som i timmar, minuter, sekunder. Innan jag fick barn kunde jag känna mig stressad, känna att jag inte hann med det jag borde, önska att dygnet hade fler timmar. Sedan föddes Vilhelm.

Och plötsligt hade jag någon som tog så grymt mycket tid. Men, det löste sig smidigt det också! Även om vi hade en Vilhelm så hann vi fortfarande diska, kramas och kolla mailen. Vi anpassade oss, helt enkelt, även om vardagen bestod av stress, stress, stress.

Sedan flyttade P. Och jag blev ensam med Vilhelm. Och tro det eller ej, även det anpassade jag mig till. Jag är ofta ensam med Vilhelm. Och det funkar. F u n k a r, till och med ganska bra. Jag hinner fortfarande blogga, måla naglarna, dammsuga och torka mig där bak!

Människan är anpassningsbar, som tusan. En sak jag dock inte kan förstå är hur jag kunde ha det stressigt, och tycka att tiden var knapp, när jag var barnlös? Vad gjorde jag av tiden egentligen? Vad hann jag då som jag inte hinner nu?










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback