Var är mina magmuskler?

2009-11-19 @ 09:18:42 Häst
Jag kom upp ur sängen. Jag står på benen. Jag kan böja mig åt höger, åt vänster och framåt. Men mer än så är det inte. Jag är glad att det är kassan som gäller för mig idag, frågan är bara hur jag ska ta mig till jobbet?

Sedan är jag lite förbryllad också. Vad jag minns "från förr i tiden", så var det alltid magmusklerna som tog mest stryk av ridningen. Skratta och hosta brukade det liksom inte vara tal om att göra efter ett ridpass. Nu känner jag absolut ingenting i magen, utan träningsvärken sitter mestadels i låren, häcken och armarna. Men som sagt, ingenting i magen. Vad beror det på? Har mina magmuskler försvunnit, på riktigt? Eller satt jag helt tokigt igår, trots att det kändes hyfsat? Teorier tack!










Kommentarer
Postat av: Jenny och John

Det trodde jag alla visste att magmusklerna emigrerar när man har fött barn! De tar sitt pick och pack och sticker. Kvar blir en något oformlig degmassa som man får pilla ner i byxorna. Det är även därför man inte ska göra situps efter man fått barn, det gör nämligen ingen nytta alls att försöka träna en degklump utan muskler!



Detta är i alla fall min teori som jag envist håller mig till ;-)

2009-11-19 @ 10:06:06
URL: http://krimskramsy.blogspot.com
Postat av: Åsa

Föräldraskap ger vältränade magmuskler, bara att det inte syns under allt det där andra som sitter på åtminstone min mage :-) Men musklerna finns nog där, starkare än någonsin, helt immuna mot träningsvärk efter alla övningar i stil med böja-sig-ner-efter-tappad-vante-med-barn-i-famnen-och-sen-upp-igen.

2009-11-19 @ 11:15:21
Postat av: Lindah

Ja jag tror dina magmuskler är på semester helt enkelt

2009-11-19 @ 11:34:23
URL: http://www.grodfamiljen.se
Postat av: Rebecka

Jag har ALDRIG, japp aldrig haft träningsvärk i magen och jag har tränat en hel del i mitt liv. Skumt värre

2009-11-19 @ 17:37:36
URL: http://zoozan.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag älskar din design:)

2009-11-19 @ 18:38:16
URL: http://alltomrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback