Tack Telia.

2009-09-08 @ 12:03:12 Bodil

Telia har ställt till det som tusan. Inkompetent sommarvikarie, vad vet jag. Men, åh, vad arg jag är!

Som bekant så flyttade vi i somras. I mitten av juli, närmare bestämt den 17 juli, så beställde jag flyttning. Vi hade tidigare fast telefon, bredband och även bredbands-tv genom Telia. Registrerade en flytt av alltihop. Två dagar senare så ångrade jag mig. Vi använde aldrig den fasta telefonen och hade i nya lägenheten kabel-tv direkt i väggen. Ringde Telia igen den 20 juli och sa upp hela paketet, fast telefon, bredband och tv. Frågade speciellt om jag hade bindningstid kvar på något av det, och fick nekande svar. Det enda jag skulle behöva betala var alltså en faktura för tre månader, det vill säga uppsägningstiden. Valde att få hela beloppet på en och samma faktura.

Fine! Utan internet överlever jag inte, beställde därför omgående mobilt bredband ifrån 3. Bindningstid två år. Idag fick vi en faktura från Telia, på vårt vanliga belopp för bredband och tv. Tyckte att det var knepigt, då jag ju bett om att få all uppsägningstid på en och samma faktura. Ringde därför till Telias kundtjänst för en stund sedan, för att kolla upp det hela.

Där säger de, tro det eller ej, att ingen uppsägning av vårt abbonnemang registrerats! Tjejen jag pratade med i somras har alltså missat att säga upp fast telefoni, bredband och tv. Hur kan man till att börja med vara så klantig att man helt enkelt missar det? Det gick ju att rätta till, killen jag pratade med ändrade det snabbt och la in en uppsägning med datumet 20 juli. Tack för det. Sedan kom den andra, den hårda, smällen. Killen upplyser mig om att jag har bindningstid kvar på tv'n, till 23 oktober 2010. I över ett år till! Det sa inte tjejen jag pratade med i somras ett ljud om, trots att jag ställde den frågan rakt ut.

För att kunna använda tv'n under resten av bindningstiden måste vi behålla bredbandet. Ett bredband som jag idag fått reda på finns i vår lägenhet sedan en dryg månad tillbaka. Oj, vad kul vi kunnat ha med det om vi vetat att det fanns! Men alltså, för att kunna utnyttja Telias bredbands-tv så måste vi även behålla Telias bredband. Hell no, inte en chans i världen. Valde istället det andra alternativet, att få drygt ett års tv-avgift på en och samma faktura. Härligt. Jag kan knappt bärga mig.

Har pratat med flera telefonister på Telias kundtjänst idag, uppenbarligen var jag ett krångligt fall. Alla har beklagat sig så mycket, en av damerna sa till och med att det var "rent ut sagt skitdåligt" att jag inte fått rätt information. De sista damen undrade vad jag tyckte att hon skulle göra åt saken, om jag hade några förslag, för hon kunde definitivt inte ta bort bindningstiden. Ja, inte vet jag? Att göra kunderna nöjda är hennes jobb, inte mitt.

Jag kan åtminstone trösta mig med att jag gjorde fullkomligt rätt som sa upp Telias abonnemang. De lever knappast på sin pålitligthet och service, utan enbart på sitt rykte.











Kommentarer
Postat av: Hans G Larsson

Hej Bodil!



Det är tråkigt att läsa att vi klantat till det i beskeden till dig. Du kan väl vara bussig och maila mig vilket telefonnummer/kundnummer som det gäller så ska jag se vad jag kan göra. Du när mig på adressen: hans.g.larsson (at) teliasonera.com.



Vänliga hälsningar



Hans G Larsson

Informationsansvarig

Telia Kundrelationer

2009-09-08 @ 14:42:30
Postat av: Rebecka

Suck vad störande!



Du gjorde klart rätt! Som dom strulade när vi flyttade vårt internet

2009-09-08 @ 16:27:12
URL: http://zoozan.blogg.se/
Postat av: Lindah

Låter som ett ljuvligt sammarbete mellan dig och Telia ;-)

2009-09-08 @ 16:28:36
URL: http://www.grodfamiljen.se
Postat av: Liza Öfverström

Hej!

Mitt namn är Liza Öfverström och jag jobbar inom Telias kundservice.

Jag säger precis som mina kollegor att det är väldigt dåligt det som du har varit med om.

Jag vill gärna att vi löser detta på ett smidigt sätt.

Du får hemskt gärna kontakta mig via länken nedan:

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515



Så hoppas jag att vi kan hitta en bättre lösning än den lösning du har fått idag.



Med vänlig hälsning

Liza Öfverström

Telia Kundservice



2009-09-09 @ 10:49:30
Postat av: Jenny

Vi har faktiskt haft liknande problem med telia tidigare.. hur hittade dom din blogg skulle jag vilja veta?!

2009-09-12 @ 12:40:33
URL: http://mittochmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback