Mys-onsdag.

2010-04-07 @ 10:32:10 Bodil
Lördagen för 1½ vecka sedan blev jag förkyld. För att jag var ute och sprang. Dålig idé. Sedan blev jag nästan-nästan-nästan frisk igen. Och sedan blev det lördag igen, och jag var ute och sprang igen. Dock i pumps, strumpbyxor och alldeles för kort klänning den här gången. Och ja, jag blev svinförkyld.

Snoret fullkomligt sprutar. Och jag låter som en övervintrad och sliten pundare. Ringde till dagis imorse (ja, jag vet att det heter förskola, I don't care, jag är förkyld) för att säga att Vilhelm skulle vara hemma. Dagisfröken (ja, jag vet att det heter pedagooog, men som sagt, I don't care) tyckte att Vilhelm skulle komma iallafall. Hon var nog rätt orolig för att pundarmamman skulle röka upp hans hår.

Nu är Vilhelm alltså på dagis (förskolan alltså). Jag är hemma, i snoriga byxor, raggsockor och horribelt äckligt hår.










Kommentarer
Postat av: Linda

Men vad kul att jag fick dig att skratta! :-D Äter Vilhelm också ordentligt på dagis? Nedrans lurifaxer, som tror de kan göra vad de vill! :-D



Jag säger också "dagis" och "fröknar", det sitter liksom i märgen.



Krya på dig (och sätt på dig ordentliga kläder nästa gång du går på vift!)!

2010-04-07 @ 11:24:12
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Camilla

Känns helweird säga pedagog..de får heta fröken helt enkelt!



Krya på dig! låter som du bör hålla dig inomhus tills sommaren är här :)

2010-04-08 @ 06:48:07
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback